Jag förstår

Flyttas till 7 oktober! Föreläsning med Yvonne Hirdman

Yvonne Hirdman är professor, historiker, författare och bröstcancerdrabbad som kommer till oss och föreläser om och kring sin bok "Behandlingen - 205 dagar i kräftriket"

11 december

uppdaterad 28 april

Yvonne Hirdman

Föreläsning i Gävle

Onsdag 7 oktober, klockan 18.00–20.00. Lokal: Centralteatern , Drejarsalen (Gamla Folkets Hus) OBS! Gratis!

Vi gästas av historieprofessorn Yvonne Hirdman som verkar vid Stockholms universitet. Hon har skrivit en rad böcker med genusperspektiv. Hon har även själv drabbats av bröstcancer och skrivit boken Behandlingen - 205 dagar i kräftriket som kom ut 2019.

Behandlingen är en öppenhjärtig, yvig och temperamentsfylld rapport om hennes egen vistelse i ”kräftriket” under vintern, våren och den heta, torra sommaren 2018. Långa månader av cellgifter och sedan flera veckor med strålning. Hirdman skriver mycket bra, tar liksom tag och tvingar en att lyssna. Hon är ofta ilsken och klagande men också självironisk med svart humor. Hon är inte en dam någon sätter sig på men som cancerpatient är hon ju lika skräckslagen och smärtkänslig och orolig som vi andra.” Recension från Aftonbladet

Hon bjuder in till en personlig och rolig berättelse om upplevelsen av bröstcancer och därefter dialog med publiken. Yvonne kommer också att berätta om livet som kvinna, författare och historiker.

Missa inte detta tillfälle! Vi hoppas på stor uppslutning! Sista dag för anmälan är 25 september och man anmäler sig genom att ringa kansliet, 073-917 39 00 eller e-post gavleborg@brostcancerforbundet.se

Välkomna!

Kommande aktiviteter