Jag förstår

uppdaterad 28 april

Lena och Gösta Linderholm

Alla medlemmar välkomna att resa till Lenas färgrika värld den 10 maj

Lena A Linderholm - en av Skandinaviens mest älskade konstnärer skapar sitt unika konstnärliga uttryck med en tydlig doft av Provence. Det är de färgrika och glada tavlorna, textilerna, keramiken och böckerna som är kännetecknande för Lenas konstnärsskap. Motiven är oftast blommor och frukter av olika slag.

Det som ingår i resan är följande: Avresa med Lönns Buss från Hudiksvalls RC kl 07.15, Söderhamn RC kl 08.00 och Gävle RC kl 09.00 för resa mot Strängnäs och Stallarholmen.

Morgon kaffe/smörgås serveras från busscafèet.

Vi får njuta av konsten och höra Lena berätta om sin bröstcancerresa. Lunch avnjuts på en restaurang där mat lagats efter Lenas recept och serveras på hennes porslin. Gösta tar fram gitarren och underhåller under lunchen. På hemresan serverar busscaféet kaffe/varmkorv. Hemma igen ca 19:00 i Gävle, kl 20:00 i Söderhamn och 20.45 i Hudiksvall.

Anmälan till Bröstcancerföreningen Marias Kansli tel: 073-917 39 00 eller
mejl: gavleborg@brostcancerforbundet.se

OBS! Sista anmälningsdag 1/8. Anmälan är bindande. Pris 500 kr/medlem som betalas med anmälan till Plusgiro 8 85 15-2 eller Swish 123 527 99 06 märkt med resa 27 sept 2019, fullständigt namn, ev. allergi, telefonnummer och ort där du kliver på bussen. OBS! Begränsat antal platser!

Vill du ha en vän med dig på resan så kan han/hon anmäla sig som stödmedlem på

gavleborg@brostcancerforbundet.se först och därefter anmäla sig till resan.

Har du frågor ring kontaktperson Kerstin Lindy-Gustavsson tel. 070-358 00 11

Kommande aktiviteter